לעלות על הסוס – ועל המסלול הנכון

מערכת שורש  ד תשרי, תשעח  9/24/2017

על היתרונות של רכיבה על סוסים כמהלך מנצח...
.......................

לעלות על הסוס – ועל המסלול הנכון

כשאנחנו עוברים תקופה קשה או מאתגרת יחסית, או לאחר נפילה כואבת או תקרית לא-מאוד-נעימה, אנחנו שומעים לא פעם את המשפט: "לעלות על הסוס". קוראים לנו לא לוותר, אלא לעלות בחזרה ולהמשיך לדהור קדימה. המשפט הזה מדויק מאוד, ויש סיבה טובה לכך שדווקא המטאפורה הזו נבחרה כדי לעודד אותנו לחזור למסלול. רכיבה על סוס היא פעולה שמספקת לנו המון ביטחון רגשי, נפשי ופיזי. השליטה שלנו על הדרך, על החיה האצילית ועל כל תנועה שלה, הם שמאפשרים לנו להרגיש בטוחים מאוד. הם שמחזקים אותנו ועוזרים לנו להרגיש מועצמים וחזקים, בלתי מובסים. זו בדיוק הסיבה לכך שרכיבה על סוסים מהווה כלי נפלא עבור צעירים ומבוגרים שמתמודדים עם קושי כזה או אחר, וגם כחלק מתכנון ימי גיבוש לעובדים.

תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר

רכיבה על סוסים היא אידאלית במסגרת ימי גיבוש או כפעילות מעצימה בכלל, משום שבתהליך הרכיבה אנחנו לומדים עד כמה כל פרט קטן וכל תנועה שלנו משפיעים על המסגרת הכללית. חשוב לזכור שהסוס מחקה את תנועת הרוכב במידה רבה, וכך כל תנועה של היד או הרגל, ואפילו הזווית שבה אנחנו נשענים קדימה או אחורה, כל אלה משפיעים על הסוס ועל הכיוון שאליו הוא ימשיך או על הקצב שבו ידהר. כשאנחנו מבינים את זה ולומדים לשלוט טוב יותר בסוס – אנחנו לומדים לשלוט טוב יותר בעצמנו. אנחנו גם לומדים עד כמה יש לנו השפעה רבה, גם אם נדמה לנו שאנחנו רק מגיבים או פועלים באופן טבעי בהתאם לסביבה שלנו. זוהי תובנה מדהימה שמלמדת אותנו שיעור לחיים בכלל, ולעולם העסקי בפרט. אפשר להבין למה רכיבה על סוסים היא אטרקציה מצוינת לכל יום גיבוש באשר הוא.

חופש ושקט ברמה אחרת

לצד העוצמה והשליטה שאנחנו מקבלים בזמן הרכיבה על הסוס, לחיה היפהפייה הזו יש עוד לא מעט יתרונות. אם אחת המטרות שלנו בתכנון ימי גיבוש היא לאפשר לחברי הצוות להתרחק מהמטלות האינסופיות ומשגרת העבודה, רכיבה על סוסים משיגה את המטרה הזו בצורה טובה מאוד. כשהם יוצאים למסלול, נהנים מהטבע ומתחברים עם הסוס שלהם, העובדים טוענים מצברים, רואים את חבריהם למשרד באור שונה ומצליחים להתחבר אליהם באמת. שקט וחופש מצד אחד, חיזוק הקשרים החברתיים מצד שני. זה שילוב אידאלי לכל קבוצה ולכל צוות, בין אם מתכננים יום גיבוש או יום מהנה לכל המשפחה.